fbpx

CRO – שיפור יחס המרה

שיפור יחס המרה אילוסטרציה
יחס המרה הוא פרמטר מרכזי בחנות אינטרנטית.
מדובר ביחס שבין מספר המבקרים בחנות שלכם לבין אילו שביצעו בסופו של דבר "המרה", כלומר ביצעו את את הפעולה שרצינו.

במקרים רבים בעלי חנויות אינטרנטיות עסוקים ביצירת תנועה רבה יותר לחנות, ולאו דווקא באיך לגרום לתנועה הזאת לבצע יותר המרות. שיפור יחס המרה הינו תהליך מורכב, אך עם זאת הוא עשוי להגדיל ואף להכפיל את המכירות מאותה כמות של מבקרים בלי להוציא כסף נוסף על קידום.

באנגלית התהליך נקרא: Conversion Rate Optimization, או בקיצור – CRO.

פירוט התהליך:

1. דיאגנוסטיקה

בשלב הראשון נרצה לנתח את הנתונים הקיימים ולהפיק מהם מסקנות. ישנם פרמטרים רבים לקחת בחשבון, אנו נזהה את החשובים ביותר לחנות האינטרנטית שלכם ונתמקד בהם. נבין איזה לקוחות נוטים יותר להמיר, לאילו מוצרים ומה התהליך שעברו באתר עד לרכישה. בנוסף, ננסה להבין היכן רוב הלקוחות "פורשים" מתהליך הקנייה בחנות.

2. זיהוי והסרת מכשולים

ברוב המקרים, כבר לאחר הדיאגנוסטיקה נוכל לזהות גורמים ספציפיים שמפריעים לתהליך הרכישה, או גורמים חסרים שניתן להוסיף על מנת לשפר את יחס ההמרה. לדוגמא: חוסר ב"הוכחה חברתית" או תחושת ביטחון בתהליך הצ'קאאוט. נבצע תיקונים ראשוניים על מנת ליצור שיפור מיידי ביחס ההמרה.

3. יצירת "טסטים"

החלק העיקרי של התהליך, וזה שלוקח את מירב הזמן. לאחר שביצענו שינויים נרצה לוודא שהם אכן יעילים למטרה שלנו, לצורך כך נבצע תהליך של בדיקה לפרמטרים שונים בחנות. ננסה "קופי" שונה במקומות שונים בתהליך הרכישה, שימוש בתמונות וצבעים שונים ו"מסעות צרכן" שונים.

4. הסקת מסקנות ויישומן

לאחר ניתוח של תוצאות הטסטים נסיק מהו המצב האופטימלי לכל אחד מהפרמטרים שבחנו. ניישם אותם בחנות האינטרנטית ונמשיך לוודא שהם אכן מובילים לתוצאות שציפינו.

נעשה שימוש בכלים מתקדמים:

פייסבוק פיקסל לוגו

Facebook Pixel

Facebook Pixel

כלי עוצמתי מבית פייסבוק המאפשר לנו יכולות מעקב מגוונות אחר פעולות המבקרים באתר, ונתונים דמוגרפים חשובים אודות המבקרים.
הוטג'אר לוגו

Hotjar

Hotjar

אחד הכלים השימושיים ביותר בשיפור יחס המרה. הוטג'אר מאפשרת לנו ליצור מפות חום לעמודים באתר ואף להציג בוידאו הקלטות של ביקורים באתר מעיני המשתמש.
גוגל אנליטיקס - לוגו

Google Analytics

Google Analytics

הכלי הבסיסי ביותר אך גם בעל האופציות המגוונות ביותר. האנליטיקס הוא הבסיס ונשתמש בו כבסיס ממנו כלל הפעילות ל"שיפור יחס המרה" תתבצע.
לוגו קטן קונבו - סוכנות איקומרס

אנו ב"קונבו" מתמחים בחנויות אינטרנטיות ושירותים לאתרי איקומרס

נסו אותנו 😉

השאירו פרטים ונחזור אליכם, מבטיחים 😊