fbpx

בניית חנות אינטרנטית: כל השלבים צעד אחר צעד

הגיע הזמן לבניית חנות אינטרנטית? מזל טוב! המדריך הבא יעזור לכם לעשות סדר וידריך אתכם צעד אחר צעד, אל החנות האינטרנטית המתאימה לכם.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

שלב 1: אפיון החנות

השלב הראשון והחשוב ביותר בתהליך. ככל שתוכלו ליצור אפיון מדויק של הצרכים שלכם מהחנות האינטרנטית לטווח הארוך, כך תחסכו כסף וכאב ראש בהמשך הדרך. ככל שהאפיון יתאים בדיוק לצרכי העסק, כך תוכלו ביעילות להתקדם לשלבים הבאים ולמצוא את הפתרונות המתאימים.

חלק מהשירות שלנו כסוכנות איקומרס בבניית חנות אינטרנטית ללקוח, הינו יצירת אפיון מעמיק ואיכותי שישמש אותנו בשלבים הבאים. במידה ואתם מעוניינים לבנות אפיון לחנות שתקימו בעצמכם, הנה כמה שאלות מכווינות שיעזור לכם:

  • כמה מוצרים יהיו בחנות? האם תהיה חלוקה לקולקציות\קטגוריות?
  • האם יש צורך בחיבור החנות האינטרנטית לקופה\מלאי של חנות פיזית?
  • האם ישנם נכסים דיגיטליים קיימים לעסק שיש לממשק עם החנות?
  • האם יש לעסק “שפה ויזואלית” קיימת שבה הוא מדבר? האם החנות האינטרנטית צריכה לדבר באותה השפה?
  • מי קהל היעד של החנות? באיזה טווח גילאים? באיזה מכשיר סביר להניח שישתמש (מובייל\טאבלט\דסקטופ)?
  • האם ישנם ספקים ספציפיים איתם כבר יש קשרי עבודה, מבחינת סליקה ומשלוחים? האם יש להם אינטגרציה\API שניתן לקשר לחנות אינטרנטית?
  • האם יש לכם “דרישות מיוחדות” שאינן קיימות בכל חנות אינטרנטית? מהן בדיוק?
  •  האם יש חנות ספציפית שיכולה לשמש כדוגמא לחנות שהייתם רוצים להידמות לה?
 
התשובות לשאלות אילו אינן יצרו אפיון מלא לחנות, אך ייתנו לכם כיוון ראשוני ויעזרו בשלבים הבאים. 

שלב 2: בחירת הפלטפורמה

ישנן מספר רב של פלטפורמות להקמת חנויות אינטרנטיות, אילו כמה מהמרכזיות:

הבינלאומיות: שופיפיי, וורדפרס, מג’נטו.
המקומיות: קאשקאו, ישראכארט, קונימבו.

ההבדל המרכזי בין הפלטפורמות במקומיות לבינלאומיות הוא שכלל המקומיות הינן מערכות בקוד סגור, לעומת הפלטפורמות הבינלאומיות שהינן מערכות בקוד פתוח.

אנו ממליצים על עבודה עם אחת מהפלטפורמות הבינלאומיות בגלל מספר יתרונות מרכזיים:

  • כמות גדולה של אינטגרציות ואפליקציות מוכנות
  • קהילה של מפתחים ומעצבים שיכולה לתמוך
  • החנות שייכת לכם, תוכלו לעבור מסוכנות איקומרס אחת לאחרת או להשתמש במעצבים ומתכנתים שונים. אינכם כבולים לחברה מסוימת בשום אופן.

גם בין פלטפורמות הקוד הפתוח ישנם הבדלים וכל אחת מהן תענה על צרכים שונים בצורה טובה יותר. נסו להתייעץ עם בעלי עסקים שעובדים עם הפלטפורמות השונות כדי לקבל יותר מושג ולהבין מי מהן תתאים לכן בצורה הטובה ביותר.

 

שלב 3: עיצוב וחוויית משתמש

לאחר שבחרנו את הפלטפורמה המתאימה, נוכל להתחיל במלאכה החביבה על כולם – עיצוב החנות.

בשלב זה אנחנו בעצם מביאים לידי ביטוי חלקים מהאפיון שביצענו בשלב הראשון, שם הגדרנו את האווירה שנרצה להשרות בחנות, “מסע הצרכן” שאנחנו רוצים שהמשתמש יעבור, והערכים שאנחנו רוצים שהחנות האינטרנטית שלנו תשדר.

העיצוב יכול להיעשות מתוך “תבנית” קיימת, אופציה שתחסוך לא מעט עלויות הקמה, ולאחר מכן התאמתה של התבנית לצרכים הספציפיים של החנות שלנו. ניתן כמובן גם לבנות ב”עיצוב אישי”, כשהעיצוב על כל פרטיו מותאם בדיוק לצרכי העסק.
במידה וישנה “שפה ויזאולית” קיימת, נעצב את החנות באותו קו, על מנת לשדר אחידות של המותג בכלל הפלטפורמות.

 

שלב 4: סליקה, מלאי ושילוח

סליקה:
בחירת ספק סליקה יכולה להיות קצת מבלבלת בשלב הראשון. 
לפלטפורמות השונות ישנן חברות שונות שמספקות אינטגרציה פשוטה ללא צורך בפיתוח נוסף. 

בשלב הראשון, חפשו ברשת אילו ספקים מציעים שירות של חיבור המערכת שלהם לפלטפורמה שלכם, וכבר תפסלו כמה מהאופציות הקיימות.

לאחר מכן בקשו הצעות מחיר מהספקים הרלוונטיים ועשו את החשבון שלכם, תזכרו שבשלב הראשון עוד אין לכם הרבה מקום למיקוח, אך לאחר שהחנות שלכם תפעל תקופה ומחזור המכירות יעלה – תוכלו לדרוש מחברת הסליקה מחירים טובים יותר.

מלאי:
ניהול מלאי נכון, יחסוך הרבה מאוד כאב ראש בהמשך. מספיק שלקוח אחד הזמין מוצר שלא במלאי וכבר צריך לספק לו החזר כספי, הסבר משירות הלקוחות וכנראה גם איזשהו פיצוי על עגמת הנפש.
ניהול מלאי נכון יימנע טעויות כאלו.

במידה והחנות האינטרנטית שלכם הנה עסק בפני עצמה , ניהול המלאי מתבצע דרך פלטפורמת המכירה והנו בד”כ נוח ופשוט לפעול. טוב מכך, הוא יציג מוצרים כ”אזל מהמלאי” כשצריך ויחסוך לכם את הצרות. במידה והנכם מוכרים גם בחנות פיזית או בכמה פלטפורמות במקביל (למשל אמזון, ETSY), תצטרכו ליצור אינטגרציה בין המלאים.

שילוח:
במידה ואתם מוכרים מוצר פיזי, שילוח הולך להיות עניין שתתעסקו איתו לא מעט. 
גם כאן מומלץ לפנות מראש לספקים שמציעים אינטגרציה לפלטפורמה שבחרתם בשלב 2, אינטגרציה טובה תחסוך לכם הרבה כאב ראש וטלפונים.

לאחר שמצאתם את האפשרויות הרלוונטיות, בקשו הצעות מחיר ועשו את החשבון שלכם. זכרו שאחרי שתגיעו לסכום מסוים של משלוחים בחודש, תוכלו לדרוש מחיר טוב יותר.

שלב 5: מערכות אנליטיקה

החנות סופסוף מוכנה אחרי כל התיקונים והאינטגרציות השונות, אתם לא יכולים לחכות כבר להריץ קמפיינים ולהתחיל למכו… רגע!!

הפלטפורמות השונות מציעות יכולות אנליטיקה לא רעות למבקרים באתר, אך הן עדיין לא יכולות להתחרות ביכולות של מערכות כמו Google Analytics או Hotjar, ואתם לגמרי רוצים את היכולות האלה בחנות שלכם.
מעבר לכך, חיבור למערכות אנליטיקה של פלטפורמות הפרסום כגון Facebook Pixel, תאפשר לכם ליצור קמפיינים יעילים בהרבה ולהשתמש בדאטה שאתם אוספים בחנות, כך שתמצאו עם הפרסומות הנכונות את הקהל הנכון.

בחרו את מערכות האנליטיקה הנכונות שיעזרו לכם לשפר את חוויות המשתמש בחנות באופן מתמשך, להבין יותר טוב מי אילו הצרכנים שמבקרים אצלכם בחנות, מה הם אוהבים יותר ומה פחות, מי קונה ומי לא.

תהליך האופטימזציה בחנות בהתאם לתוצאות האנליטיקה נקרא CRO: Conversion Rate Optimization, ובו נשתמש במידע שאנו אוספים מהתנהגות המשתמש, כדי לשפר את האתר ולהגיע לאחוז המרה אופטימלי.

שלב 6: השקה ופרסום

הרגע הגיע.  וואו. אנחנו מתרגשים לא פחות מהלקוחות בכל פעם שחנות חדשה עולה לאוויר.
אז החנות שלכם מוכנה וכל מה שחסר לה כדי להתחיל למכור זה דבר אחד – לקוחות.

אם החנות היא חדשה אך העסק כבר קיים ויש לו נכסים דיגיטליים, כגון קהילה בפייסבוק או רשימת תפוצה, זה בדיוק הזמן להשתמש בהם (ואפילו מומלץ לתת כמה טיזרים עוד לפני ההשקה) ולהביא את הלקוחות הנאמנים שלכם אל החנות האינטרנטית שלכם. תוכלו לשקול גם מבצע השקה, כמו קוד קופון או הנחה גלובאלית,  על מנת שהשמועה על פתיחת החנות תופץ ביתר יעילות.

על מנת למשוך לקוחות חדשים באופן שוטף לחנות, סביר להניח שתצטרכו להתחיל בפרסום.
לא נלאה אותכם בחפירות על שיווק דיגיטלי על כל גווניו (אם כי יש לנו לא מעט להגיד), אך חשוב שתכירו את את האפשרויות הספציפיות של שיווק דיגיטלי לאיקומרס.

 

וכמה דברים נוספים שכדאי לדעת...

כמה  טיפים אחרונים שמניסיוננו כדאי להכיר:

  • קראו את חוק עסקת מכר מרחוק של הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן
  • חנות אינטרנטית מחייבת תקנונים מסוימים באתר כגון: מדיניות פרטיות ותנאי שימוש, היוועצו בעורך דין בעת הניסוח. “העתקה” של נוסח כללי מהאינטרנט לא תמיד תתאים לחנות שלכם ועלולה לעלות בתביעה.
  •  השקיעו בשירות לקוחות מצוין, אך בגבול היכולת שלכם. אל תציעו תמיכה טלפונית, בצ’אט ובוואטסאפ אם אתם לא זמינים שם כל הזמן.
  • השקיעו בצילומי מוצר מעולים. החיסרון המרכזי במכירה אינטרנטית הוא חוסר היכולת “לגעת” במוצר. תמונות\סרטונים טובים זה בדיוק מה שיעזור לגשר על הפער.
  • אל תתייחסו לחנות אינטרנטית כהכנסה פסיבית. אמנם לא צריך להבריק את חלונות הראווה עם ספריי, אך חנות טובה מצריכה תחזוק שוטף והתייעלות מתמשכת מכל הבחינות.
  • תיכנסו לאתרים של המתחרים שלכם, תשוטטו ותביטו, נסו להבין למה הם עשו ככה ולמה לא אחרת, בדרך כלל יש הרבה מה ללמוד מהם.
  • תהיו הוגנים – היכולת למכור ללקוח שאינו רואה את המוצר מאפשרת לא מעט דרכים “ליפות” את המציאות, או לגרום למוצרים להיראות בשונה מהמציאות. סיפורים כאלו לא חסרים והם יוצרים אי אמון של הצרכן בחנויות אינטרנטיות. אנחנו בטוחים שאתם לא כאלו.

לסיכום

חנות אינטרנטית זו פלטפורמה מדהימה שתאפשר לכם להגיע ללקוחות חדשים ולהגדיל את מחזור העסק בצורה משמעותית, או לפתוח עסק בהשקעה יחסית נמוכה עם פוטנציאל רווחיות גבוהה.

קחו את התהליך ברצינות הנדרשת, ככל שתשקיעו יותר בשלביו הראשונים כך תוכלו להמשיך ב”ראש שקט” לשנים הקרובות.
אם אתם רוצים שאנחנו נבנה יחד איתכם את החנות, ונעזור לכם למצוא את הפתרון המתאים לכם, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.
תוכלו לראות כאן כמה מהעבודות שלנו.

בהצלחה 😉

אולי גם זה יעניין אותך:

אילוסטרציה בניית אתר

עידן חדש בשופיפיי – Online Store 2.0

היו שמועות, אך אף אחד לא ראה את זה מגיע : שופיפיי הציגה את השינוי המשמעותי ביותר בפלטפורמה בשנים האחרונות, ויש לא מעט סיבות להתרגש. מיצירת טמפלייטים קבועים, הכנסת סקשנים בכל עמוד והוספת Metafields באופן מובנה, אתם הולכים לאהוב את Online Store 2.0, או בקיצור – OS 2.0.

למאמר המלא »

שיעורי נטישה גבוהים? יש פתרונות!

התמודדות עם שיעורי נטישת גולשים ולקוחות פוטנציאליים הוא אחד האתגרים איתם מתמודדות כל החנויות האינטרנטיות, כשהסטטיסטיקה הנוכחית מדברת על שיעורי נטישה ממוצעים של כ-43%. במאמר נרחיב על התופעה, הסיבות שיכולות לעודד אותה ודרכים לצמצם אותה.

למאמר המלא »
shopify-partner

קונבו הינה פרטנרית רשמית של פלטפורמת המסחר שופיפיי בישראל