fbpx

שיעורי נטישה גבוהים? יש פתרונות!

התמודדות עם שיעורי נטישת גולשים ולקוחות פוטנציאליים הוא אחד האתגרים איתם מתמודדות כל החנויות האינטרנטיות, כשהסטטיסטיקה הנוכחית מדברת על שיעורי נטישה ממוצעים של כ-43%. במאמר נרחיב על התופעה, הסיבות שיכולות לעודד אותה ודרכים לצמצם אותה.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

חנויות אינטרנטיות רבות משקיעות משאבים גדולים במאמצי השיווק והבאת התנועה לחנות שלהם. ולמרות שאלו חשובים מאוד, חשוב לא פחות לדאוג שכמה שפחות מאלו שהגיעו לחנות ינטשו אותה, ולעודד את המבקרים להישאר פרק זמן ארוך ככל האפשר בחנות האינטרנטית. ככל שהמבקר יישאר יותר זמן בחנות, הסיכוי שהוא יקנה בסופו של דבר עולה משמעותית. נכון, מדובר בתופעה שהיא חלק מהנוכחות הדיגיטלית, וכל אתר וחנות אינטרנטית מתמודדים עם שיעורי נטישה כאלה או אחרים. אבל חשוב להבין ששיעורי נטישה גבוהים הם לא גזירת גורל, ויש דרכים אפקטיביות לצמצם אותם למינימום האפשרי, ולהגיע לביצועים עסקיים טובים יותר עם החנות האינטרנטית שלכם.

לפני שאנחנו עוברים לחלק המעשי, ובו טיפים מועילים איך אפשר להתמודד עם שיעורי נטישה גבוהים, קודם נגדיר בצורה מדויקת את התופעה הכל כך נפוצה הזו, שאחראית על אובדן גדול של הכנסות פוטנציאליות.

אז על מה בתכלס מדובר?

למעשה זה מאוד פשוט. תמיד יהיו מבקרים שיכנסו ויצאו מהחנות האינטרנטית (ו\או הפיסית) שלכם מבלי לעשות שום פעולה נוספת. כדי להבין אם יש יותר מידי נוטשים כאלה, מחלקים את סך הכניסות לחנות בפרק זמן מסוים במספר הנוטשים. אחד הכלים המומלצים לניטור תופעת הנטישה הוא גוגל אנליטיקס, שיכול בצורה פשוטה להנגיש לכם את הנתונים על שיעורי הנטישה בחנות האינטרנטית שלכם על מנת לקבל את התמונה במלואה לגבי המצב. חשוב להבדיל בין שיעורי נטישה כלליים, לבין שיעורי נטישת עגלת הקניות. למרות ששני המושגים עוסקים במצבים בהם הלקוח יוצא מהחנות, במקרה של נטישת עגלה זה קורה רק לאחר פרק זמן יחסית ממושך של שהייה בחנות.

במילה אחת: אופטימיזציה

על מנת להצליח לצמצם את שיעורי הנטישה בחנות שלכם, יש להבין דבר מאוד חשוב ויסודי. לגולש הממוצע אין הרבה זמן לבזבז, הסבלנות שלו קצרה, והאמון שלו מלכתחילה לא גבוה ויש להרוויח אותו. כך שהכלל הבסיסי הוא יצירת רושם ראשוני טוב ככל האפשר תוך כדי צמצום מקסימלי של הפרעות, שיבושים ורעשי רקע שעלולים להבריח את הגולש ולסתום את הגולל על האפשרות שהוא יקנה בחנות.

פופ-אפים לא כברירת מחדל

אחת מאותן הפרעות הוא שימוש לא חכם בפופ-אפים. שימוש לא מושכל באותם חלונות קופצים יכול לגרום למבקרים להירתע מהחנות ולצאת החוצה, והמחקרים האחרונים בנושא תומכים בכך. אם כבר אתם עושים שימוש בפופ אפים, השתדלו שהם יקפצו כשהגולש מראה כוונה לצאת מהחנות ויציעו למשל הנחה או הצעת מכר אטרקטיבית. או למשל כשהמערכת מבחינה שהגולש נכנס לחנות אך לא פעילה בה פרק זמן ארוך יחסית. הכל על מנת לא להפריע לכוונת קנייה אפשרית.

“הכלל הבסיסי הוא יצירת רושם ראשוני טוב ככל האפשר תוך כדי צמצום מקסימלי של הפרעות, שיבושים ורעשי רקע שעלולים להבריח את הגולש” 

החלק החשוב ביותר בחנות

כשאנחנו בונים חנות שופיפיי חדשה, אנחנו דואגים מלכתחילה להשקיע את מלא תשומת הלב לחלק אותו הגולש רואה מיד מבלי שיצטרך לגלול את העמוד מטה. מדובר בפיסת הנדל”ן החשובה ביותר בחנות שלכם, שיכולה לתרום בהישארות הגולש לפרק זמן ארוך יותר, או לחלופין לגרום לו לנטוש אם היא לא מעוררת אמון. על חלק זה להיות הכי איכותי ורלוונטי שאפשר, והוא החשוב ביותר כשמדובר ביצירת רושם חיובי ראשוני האורך בממוצע לא יותר מ-15 שניות, וגורם למבקר להחליט אם הוא נשאר בחנות או לצאת ממנה.

דאגו לכותרות אינפורמטיביות, קריאה ברורה לפעולה, גרפיקה איכותית, ניווט קל ואינטואיטיבי ככל האפשר והבליטו את ההצעות והמוצרים הטובים ביותר שלכם בחלק אותו רואים מיד עם הכניסה לחנות.

ידידותי לסריקה

למעט החלק אותו רואים מיד עם הכניסה, צריך להקפיד גם ששאר עמוד הבית יהיה בנוי בצורה כזו המקילה על סריקה קלה ומהירה. הסיבה היא ש-79% מהגולשים המגיעים לדף הבית של החנות שלכם לא טורחים לקרוא את רוב המידע המופיע בעמוד, אלא סורקים אותו, לרוב בתצורת האות F. לכן המנעו משימוש בבלוקים צפופים מידי של טקסט, עשו שימוש בבולטים, המנעו מפירוט מיותר שלא תורם, והדגישו את החלקים היותר חשובים.

“להשקיע את מלא תשומת הלב לחלק אותו הגולש רואה מיד מבלי שיצטרך לגלול את העמוד מטה”

הגברת מעורבות

שלבו תמונות וקטעי וידאו איכותיים בחנות שלכם בדגש על אותו החלק שנגלה לעין מיד עם הכניסה לחנות. תמונות ווידאו ברמה גבוהה יכולים מאוד לעזור להדגיש את המסר השיווקי שלכם, להמחיש אותו בצורה מעולה ולגרום למעורבות גדולה יותר, מה שיעזור להשאיר מבקרים זמן רב יותר בחנות שלכם. יחד עם זאת יש להקפיד שמשקל המדיה יהיה אופטימלי, כזה שלא יגרום לטעינה איטית מידי. שכן זאת אחת הסיבות שיכולות לפגוע בצורה דרמטית בשיעורי הנטישה ולגרום להם לנסוק.

יחד עם שימוש בווידאו שהוכח כמגביר מעורבות של גולשים וכתוצאה מכך לצמצום בשיעורי הנטישה, גם תוכן כמו סקר לגבי המוצרים האהובים ביותר, הצעה להשארת חוות דעת וסקירת המוצר על ידי הגולשים שרכשו אותו, יכול להגביר את מעורבות הגולשים בחנות. זהו אחד המצבים בהם ניתן לשקול שימוש בפופ-אפ.

להקפיד על רלוונטיות

לסיום נדגיש את החשיבות להישאר רלוונטי למה שחיפש הגולש שהגיע אליכם, בין אם בצורה אורגנית או בעקבות קמפיין ממומן. התאימו את החנות שלכם למילות המפתח הנכונות, הרלוונטיות והמדויקות ביותר. שימוש בביטוי מפתח כוללים מידי, בעלי נפח חיפוש גדולים, אולי יביא לגידול בתנועה לחנות שלכם, אך היא תהפוך במרבית המקרים לחלק משיעורי הנטישה. לעומת זאת מיקוד למילות המפתח הנכונות יעזור מאוד בצמצום הנטישה. לפיכך, הקפידו על קשר הדוק בין ביטויי המפתח למה שהחנות שלכם מציעה ומוכרת, והעדיפו ביטויי זנב ארוך, שהם ממוקדים יותר ויביאו קהל שגדלים הסיכויים שירכוש מכם.

אולי גם זה יעניין אותך:

אילוסטרציה בניית אתר

עידן חדש בשופיפיי – Online Store 2.0

היו שמועות, אך אף אחד לא ראה את זה מגיע : שופיפיי הציגה את השינוי המשמעותי ביותר בפלטפורמה בשנים האחרונות, ויש לא מעט סיבות להתרגש. מיצירת טמפלייטים קבועים, הכנסת סקשנים בכל עמוד והוספת Metafields באופן מובנה, אתם הולכים לאהוב את Online Store 2.0, או בקיצור – OS 2.0.

למאמר המלא »

2021 באיקומרס: מהן המגמות הצפויות?

לאחר שנה בה חלו שינויים גדולים בצורה שבה אנחנו קונים, עובדים, ומתניידים, גם השנה הקרובה לא תהיה שנה רגילה. המגמות שהחלו בשנה הקודמת, צפויות להמשיך ואף להתעצם. סקרנו עבורכם את מה שצפוי באיקומרס לשנת 2021.

למאמר המלא »
shopify-partner

קונבו הינה פרטנרית רשמית של פלטפורמת המסחר שופיפיי בישראל