fbpx

5 דרכים יצירתיות להעלאת המכירות בחנות אינטרנטית

אם אתם מנהלים חנות אינטרנטית, שפועלת באופן שוטף, ומספקת שירותי מכירה לקהל הגולשים המגיעים אליה ממקורות שונים, אתם ודאי מכירים את האתגר המרכזי שאיתו מתמודד כל בעל חנות כזאת: הגדלת ערך הלקוח.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אם אתם מנהלים חנות אינטרנטית, שפועלת באופן שוטף, ומספקת שירותי מכירה לקהל הגולשים המגיעים אליה ממקורות שונים, אתם ודאי מכירים את האתגר המרכזי שאיתו מתמודד כל בעל חנות כזאת: הגדלת ערך הלקוח. כלומר, חלק מרכזי מן התפעול השוטף של חנות אינטרנטית אמור לעסוק בשיפור כמות המוצרים או השירותים שרוכש הלקוח, וכן מקסום הרווחיות של המכירות האלו.

מובן מאליו, שבאמצעות השקעה של תקציב משמעותי בעסק, ניתן יהיה לייצר יותר לידים ולמכור ליותר לקוחות, בסכומים גדולים יותר. אולם, מה שמנסים לעשות לא מעט בעלי עסקים, הוא דווקא לשפר את המכירות בעסק באמצעות טקטיקות שונות, וזאת מבל להשפיע בצורה משמעותית על תקציב הפרסום.

איך עושים זאת?

במאמר הזה נסקור 5 דרכים שתסייענה לכם להפוך את המכירה ברשת לאפקטיבית יותר:

דרך מספר 1: הוספת מוטיבים משפרי מהימנות

רשת האינטרנט אמנם הנגישה לא מעט מוצרים ושירותים לקהלים רלוונטיים, גם אם אלו נמצאים במרחק פיזי רב מנקודת המכירה, אולם בכל הקשור ליכולת של הלקוח הפוטנציאלי לתת אמון בנותן השירות – זאת ללא ספק נפגעה. כאשר המוכר שאמור לספק לך את המוצר לא מדבר איתך פנים אל פנים, ומציע את השירותים שלו באמצעות אתר אונליין, נפגמת גם היכולת של הלקוח להעריך את מידת האמינות של אותו מוכר.

הפתרון לאתגר המרכזי הזה הוא הוספה של מוטיבים שונים לאתר שמטרתם לשפר את המהימנות של המותג ולהגביר את האמון שמסוגלים לתת בו גולשים אקראיים. מוטיב כזה לדוגמה הוא דף אודות איכותי, שמשלב טקסט ייחודי ומקורי, רצוי לעיתים אפילו משעשע, על מי שעומד מאחורי האתר. אל הטקסט הזה בעמוד האודות כדאי להוסיף תמונה איכותית של מנהל המותג, או הצוות הניהולי שלו – וזאת על מנת להעניק פנים ושמות לאנשים שנמצאים בדרך כלל מאחורי הקלעים.

מוטיב נוסף שכדאי יהיה לעשות בו שימוש הוא עיצוב מקצועי. מי מאיתנו היה מסכים לרכוש מכונית מאתר עם עיצוב חובבני ורמת גימור נמוכה מאוד?

לזאת כדאי יהיה להוסיף אלמנטים גרפיים שונים, כמו חותמות, תארים, הסמכות, לוגואים של חברות שקיבלו שירות מן החברה ועוד.

דרך מספר 2: השקעה בתוכן איכותי להגדלת המכירות בצורה לא ישירה

מובן מאליו, שתיאורי מוצר איכותיים, כאלו שכוללים את היתרונות המרכזיים של המוצר, ואת אופן השימוש בו, יכולים לסייע ללקוחות פוטנציאליים להחליט להתקשר מול בית העסק ולבצע רכישה. אלא שתוכן איכותי יכול להיות לא פחות אפקטיבי גם כאשר הוא מוטמע באזורים אחרים באתר, כמו בלוג.

שיווק באמצעות תוכן הוא טכניקה מוכרת ואפקטיבית ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי, וגם עולה בקנה אחד עם הצרכים של SEO (קידום אתרים). כאשר מותג מסוים מייצר ערך מוסף ללקוח באמצעות תוכן איכותי, הוא יכול לשפר את הסיכויים שלו למכור לקהל היעד שלו מוצרים או שירותים, גם אם הוא רק מתווך ומציע שירותים דומים לאלו שמציעים המתחרים.

הסיבה לכך היא, שבמקרים רבים, אתרים עשירים בתוכן איכותי נתפסים כאוטוריטה בתחומם, וקהל היעד שמרגיש שהוא מעוניין להוקיר תודה למקום, בוחר לבצע רכישה של מוצר או שירות, דווקא במקום בו קיבלת את תרומה המשמעותית ביותר מבחינת המידע.

דרך מספר 3: שילוב ביקורות גולשים

דרך נוספת לשפר את שיעור ההמרה של גולשים המגיעים לאתר, ולהפוך יותר גולשים ללקוחות מרוצים, היא להוסיף אפשרות להצגת מידע אודות ביקורות גולשים על מוצרים שנרכשו על ידם.

בשיטה זו, מוצרים שונים יזכו, אמנם, גם לביקורות פחות מחמיאות, אבל באופן כללי נציין כי מותגים לא אמורים לחשוש מזה. להפך. ביקורות שליליות מעת לעת רק ישפרו את המהימנות של בית העסק, ויבליטו את המוצרים שקיבלו ביקורות חיוביות. במקרים כאלה, הצגת שני מוצרים בולטים, כאשר אחד מקבל ביקורות בינוניות ואילו השני מצוינות, יכולה לשפר את המכירות לאין ערוך, בטח ביחס למצב בו לא מוצגות ביקורות כלל על אף אחד משני המוצרים.

דרך מספר 4: צמצום הבחירות של הלקוח

חברת אפל העולמית הייתה רק אחת מן החברות שאימצו שיטה מוכרת להגברת שביעות הרצון של הלקוח: צמצום אפשרויות הבחירה. כאשר מוצגת בפני לקוח אפשרות לבחור מבין עשרות רבות של אפשרויות, צבעים, סגנונות ועוד – הלקוח עלול למצוא את עצמו מתלבט וחושש כי כל בחירה שיבצע תהיה בחירה עליה יצטער בהמשך.

דווקא צמצום הבחירה של הלקוח יכול לסייע כאן. ככל שההתלבטות של הלקוח תתמקד בבחירה בין שתיים או שלוש אפשרויות עיקריות, כך הסיכוי שאכן יבצע את הבחירה המתאימה לו וירכוש את המוצר הוא גדול יותר.

דרך מספר 5: עידוד הלקוח לשתף את העובדה שביצע רכישה

רוצים לשפר מכירות בחנות אינטרנטית שאתם מנהלים? למה שלא תשתמשו בלקוחות הטריים שלכם כשגרירים לכל דבר ועניין? פניה אל לקוח מרוצה בבקשה שישתף את המוצר שקיבל או את העובדה שביצע רכישה לא חייבת להיות עניין מסורבל ולא נעים.

כדי לעשות זאת היטב, תוכלו להציע ללקוח במעמד הרכישה הנחה נוספת אם יבחר לשתף את העובדה שרכש את המוצר. כמו כן, תוכלו להנגיש ללקוח אפשרות לשתף את המוצר בקליק, בצורה ויזואלית, נעימה לעין, ואולי חשוב יותר מהכל: מבלי להשאיר ללקוח את הצורך לבחור ולנסח שום דבר.

לסיכום

ניהול חנות אינטרנטית יכול להיות מאתגר למדי, ולצד השקעה נוספת בשיווק תוביל להגדלת ההוצאות, יש עוד לא מעט שיכולים עסקים לבצע במערכי השיווק והמכירה שלהם כדי למקסם את המכירות. בפרט, יכולים בתי עסק שמנהלים חנות אינטרנטית לכלול בה מוטיבים בוני אמון שונים, כמו עמוד אודות איכותי וסממנים גרפיים נוספים, להשקיע בבניית בלוג איכותי שיפורסמו בו תכנים באופן תדיר, לשלב ביקורות גולשים שתסייענה לגולשים אחרים להבין עד כמה איכותיים המוצרים שבחרו, לצמצם את מספר הבחירות המוצגות בפני הלקוח, וגם לעודד לקוחות שרכשו מוצרים לשתף אותם בצורה קלה ופשוטה.

אולי גם זה יעניין אותך:

אילוסטרציה בניית אתר

עידן חדש בשופיפיי – Online Store 2.0

היו שמועות, אך אף אחד לא ראה את זה מגיע : שופיפיי הציגה את השינוי המשמעותי ביותר בפלטפורמה בשנים האחרונות, ויש לא מעט סיבות להתרגש. מיצירת טמפלייטים קבועים, הכנסת סקשנים בכל עמוד והוספת Metafields באופן מובנה, אתם הולכים לאהוב את Online Store 2.0, או בקיצור – OS 2.0.

למאמר המלא »

שיעורי נטישה גבוהים? יש פתרונות!

התמודדות עם שיעורי נטישת גולשים ולקוחות פוטנציאליים הוא אחד האתגרים איתם מתמודדות כל החנויות האינטרנטיות, כשהסטטיסטיקה הנוכחית מדברת על שיעורי נטישה ממוצעים של כ-43%. במאמר נרחיב על התופעה, הסיבות שיכולות לעודד אותה ודרכים לצמצם אותה.

למאמר המלא »

2021 באיקומרס: מהן המגמות הצפויות?

לאחר שנה בה חלו שינויים גדולים בצורה שבה אנחנו קונים, עובדים, ומתניידים, גם השנה הקרובה לא תהיה שנה רגילה. המגמות שהחלו בשנה הקודמת, צפויות להמשיך ואף להתעצם. סקרנו עבורכם את מה שצפוי באיקומרס לשנת 2021.

למאמר המלא »
shopify-partner

קונבו הינה פרטנרית רשמית של פלטפורמת המסחר שופיפיי בישראל