fbpx

מעכשיו אפשר למכור ולקנות באינסטגרם, כמעט.

האפשרות לקנייה ומכירה בתוך האפליקציה הגיעה בצורה חלקית לישראל. האם מדובר בתחליף לחנות אינטרנטית? לא כ"כ מהר. נספר לכם מה המשמעויות של המהלך וכיצד צריך להתייחס ולהיערך אליו נכון.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
לקנות בתוך אינסטגרם

אינסטגרם, הרשת החברתית מבית פייסבוק אשר חגגה לא מזמן עשור של פעילות, ונחשבת לאחת הרשתות החברתיות המשמעותיות ביותר בעולם כיום, מאפשרת לראשונה בישראל את מה שהיה אפשרי כבר מ-2018 בארה”ב, והוא לקנות ולמכור בתוך האפליקציה. כבר היום מותגים רבים כבר החלו להשתמש באפשרות זו, ומתייגות מוצרים בתג מחיר מיוחד. 

נכון לעכשיו, האפשרות לשלם ישירות בתוך אינסטגרם עדיין לא הגיע לישראל כמו שאפשר בארה”ב, והתשלום עדיין מחייב חיבור של חנות אינטרנטית חיצונית, כשאפשר לציין לטובה את ההתממשקות הקלה והנוחה בין חנות אינטרנטית של “שופיפיי” לאינסטגרם. אנחנו כסוכנות איקומרס מאוד ממליצים על החיבור בין שתיהן.

.

 ההתפשטות של הפלטפורמות

בדומה לשאר השחקניות הגדולות כמו גוגל שמחזיקה במנוע השוואת המחירים והקניות “גוגל שופינג” ובמקביל תאפשר בקרוב רכישת מוצרים ישירות ביו-טיוב, גם פייסבוק משתמשת בארסנל שלה, אינסטגרם ובקרוב גם ב-וואטסאפ השייכת לה, כמענה למתחרות, כשהמטרה של כולן דומה, להשאיר את המשתמשים בתוך הפלטפורמה גם כשזה מגיע לקניות.


 “יהיה חכם להשקיע בניהול המכירה באיסטגרם, אך לא על חשבון חנות אינטרנטית משלכם. על הערוצים להשלים זה את זה, ולא לבוא אחד על החשבון של השני

יתרונות וחסרונות

היתרון המרכזי של חנות באינסטגרם ובפלטפורמות המתחרות יכול להיות קיצור הדרך והזמן לרכישה ובכך תיאורטית להמיר יותר גולשים לקונים, במיוחד את אלה שמראש משתמשים ונמצאים בפלטפורמות של ענקיות האינטרנט, יחד עם זאת, אחד החסרונות המרכזיים הוא שמרבית המידע על הלקוחות שלכם ונתונים אנליטיים חשובים נוספים נשארים אצל פייסבוק וגוגל, וכמובן גביית העמלות מהמוכרים שתתחיל בשלב כזה או אחר, ובמילים אחרות אתם תלויים מאוד ב”מצב הרוח” של הפלטפורמות הגדולות.

לא במקום, כתוספת

בעתיד הקרוב, במיוחד אם המותג שלכם עוסק באופנה, קוסמטיקה ואקססוריז שונים, ומרבית הפעילות שלו מתרכזת במדיה החברתית, יהיה חכם להשקיע בניהול המכירה באיסטגרם, אך לא על חשבון חנות אינטרנטית משלכם. על הערוצים להשלים זה את זה, ולא לבוא אחד על החשבון של השני, בייחוד כשבישראל האינסטגרם עוד לא מאפשר תשלום ישיר ונטול יכולות חנות אינטרנטית חשובות כמו ניהול הזמנות, משלוחים ולקוחות, יכולות ש- שופיפיי למשל מאפשרת בצורה מוצלחת ביותר.

הרצון של החברות הגדולות “לנעול” את הקונים והמוכרים בפלטפורמות שלהם ולשלוט בכמה שיותר מהיקף המסחר באינטרנט הולך ומתממש, ולמרבית המותגים אין שום יכולת להתנגד למגמה זו. מה שכן אפשר לעשות הוא לנצל את היתרונות שמציעות הפלטפורמות השונות, כמו למשל מקור תנועה ופרסום לחנות, להתייחס אליהן כאל ערוץ מכירה חשוב נוסף, אך לא כזה שבא על חשבון החנות האינטרנטית שלכם.

לחיבור מוצלח בין החנות שלכם לחנות באינסטגרם, והניהול השוטף של שתי החנויות, אתם מוזמנים לפנות אלינו.


 

אולי גם זה יעניין אותך:

ביטחון בחנות אינטרנטית

לייצר תחושת ביטחון בחנות אינטרנטית: איך להתחיל?

עולם המסחר האלקטרוני הולך וגדל בקצב מהיר, ולמרות הצמיחה האדירה של המסחר באינטרנט, עדיין במקרים רבים (מידי) חנות פיסית נתפסת כבטוחה ואמינה יותר מהחנות אינטרנטית. עובדה זו מחייבת בעלים של חנות אינטרנטית להשקיע ולפתח אמון ובטחון צרכני כלפי העסק שלו על מנת לא לפגוע בפוטנציאל המכירות.

למאמר המלא »
shopify-partner

קונבו הינה פרטנרית רשמית של פלטפורמת המסחר שופיפיי בישראל

אנו מתמחים בהקמה, אופטימזציה ושיווק חנויות אינטרנטיות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם, מבטיחים 😊