fbpx

איקומרס לגיל השלישי – הזדמנויות חדשות

ברוח התקופה, הקהל המבוגר מצביע בעכבר וקונה באינטרנט יותר מאי פעם
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

איקומרס לגיל השלישי – הזדמנויות חדשות

הגיל השלישי ההולך וגדל

מבוגרים מעל גיל 65 , ידועים גם בכינוי בני הגיל השלישי, הם פלח אוכלוסייה ההולך וגדל ברוב המדינות המפותחות בגלל שילוב של תוחלת החיים גבוהה ושיעור ילודה נמוך, תופעה אשר מאפיינת את מרבית העולם המערבי, ולמרות שישראל היא מדינה מפותחת, היא יוצאת דופן מהבחינה הזו בגלל ילודה גבוהה יחסית למדינות מפותחות אחרות. למרות זאת, עדיין האוכלוסייה הבוגרת בישראל עומדת על שיעור לא מבוטל של כ- 11%, שהם כמיליון בני אדם, ויש לקחת אוכלוסייה זו בחשבון אם יש לכם חנות אינטרנטית או שאתם חושבים על לפתח אחת, בין אם היא מיועדת לקהל הישראלי או לשוק העולמי.

הקורונה מאיצה תהליכים

במציאות של היום, כשנגיף הקורונה משנה סדרי עולם חברתיים וכלכליים, אנו עדים לכך שהסכר נפרץ, כשיותר ויותר מבוגרים עורכים את קניותיהם באינטרנט, מזמינים את מוצרי המזון, התרופות ומוצרים אחרים בחנויות אינטרנטיות. על פי סקר שנערך לאחרונה בארה”ב על ידי חברת המחקר Mintel*, כ-43% מהמבוגרים רכשו באינטרנט בהשוואה ל-16% בשנה שעברה, אם מחוסר ברירה, כמו חובת בידוד, מגבלה גופנית, סגר או מתוך בחירה חופשית להיחשף פחות על מנת להישמר. מה שהתחיל מחוסר ברירה, ממשיך וצובר תאוצה כי האוכלוסייה הבוגרת התחילה להבין את היתרונות של קניות באינטרנט, שנעשו נגישות יותר, חוסכות זמן, מאמץ פיסי והחשוב מכל את הסיכון להידבק במחלה כשהם מהווים את קבוצת הסיכון הגדולה ביותר.

באופן מסורתי קהל זה העדיף לבצע את רכישותיו בחנויות פיסיות, לרוב בגלל הסיבה הפשוטה שלכך הוא התרגל עם השנים, ובגלל הנטייה לרכוש אמון רב יותר בקנייה בחנות פיסית בה ניתן לראות ולמשש את המוצר. למרות חוסר ההתלהבות היחסית שהפגין הקהל המבוגר מרכישות באינטרנט עד לפני פרוץ המשבר, מרבית המבוגרים כבר החלו תהליך של חשיפה הדרגתית לטכנולוגיה ואינטרנט. אוכלוסייה זו כבר גלשה באינטרנט, החלה להיות פעילה ברשתות החברתיות והשתמשה בכלים כמו סקייפ וזום לתקשורת עם בני משפחה וחברים, אך בכל הקשור לשימוש באינטרנט על מנת לבצע קניות, עדיין היו וישנם כמה מחסומים שחשוב להבין ולתת עליהם את הדעת על מנת להצליח למכור יותר לפלח אוכלוסייה חשוב זה.

להבין את החשש ונטרלו

הקהל המבוגר חושש בין היתר שלא יקבל את המוצר המדויק שהוזמן, שיתקשו להחזירו אם הוא אכן לא מתאים, שהמוצר לא יגיע בזמן, ורבים חוששים עוד יותר מהצורך לחשוף את פרטי האשראי שלהם באינטרנט. על מנת להנגיש ולפשט את תהליך הקנייה עבור אוכלוסייה מבוגרת עלינו לזכור את כל המחסומים איתם אוכלוסייה זו מתמודדת ולנטרל מוקשים אפשריים אלו מבעוד מועד, על מנת לבסס אמון מעודד קניה בחנות האינטרנטית לאורך זמן.

עליכם לבדוק אם החנות שלכם ידידותית ונגישה לבני הגיל השלישי. את זה ניתן לעשות באמצעות בקשה מנסיינים בגיל זה להתנסות בעצמם בגלישה והזמנה בחנות האינטרנטית שלכם ולדווח על חווית השימוש והקנייה ובעיות אפשריות אחרות עוד בטרם השקתם את החנות לציבור הרחב.

מומלץ להימנע משימוש בפונטים קטנים מידי, למנוע פתיחת לינקים בחלונות חדשים, שכן מבוגרים נוטים “ללכת לאיבוד” בצורה הזו.

על הממשק של החנות האינטרנטית להיות פשוט ברור וקל לניווט, שכן לגולשים אין סובלנות יתרה לנסות להבין מי נגד מי, במיוחד כשמדובר באוכלוסייה הבוגרת, שנוהגת לנטוש עמוד מכירה באופן מהיר ביותר אם הוא מסובך, לא רלוונטי ולא משדר אמינות.

כמו כן מומלץ לשלב אמצעים נוספים להגברת האמון, כמו סרטוני הסבר על תהליך הרכישה, ליווי ראשוני בתהליך הרכישה על ידי נציג בצ’ט באתר או אף בטלפון, הבלטה של שאלות ותשובות הנוגעות ישירות בנושאים כמו זמני אספקה, קנייה מאובטחת, ואפשרויות ההחזרה גמישות והבטחה לחזר כספי באופן פשוט ומהיר, והחשוב מכל אסור שהבטחות אלו יישארו ללא כיסוי, ושהן יהיו חלק מאסטרטגיה אמיתית של העסק שלכם.

בעזרת התאמה והנגשת החנות האינטרנטית לאוכלוסייה הבוגרת, תוכלו ליהנות מקהל לקוחות גדול יותר, וחשוב מכך – נאמן יותר.

* https://www.essentialretail.com/news/elderly-consumers-drive-ecommerce/

אולי גם זה יעניין אותך:

אילוסטרציה בניית אתר

עידן חדש בשופיפיי – Online Store 2.0

היו שמועות, אך אף אחד לא ראה את זה מגיע : שופיפיי הציגה את השינוי המשמעותי ביותר בפלטפורמה בשנים האחרונות, ויש לא מעט סיבות להתרגש. מיצירת טמפלייטים קבועים, הכנסת סקשנים בכל עמוד והוספת Metafields באופן מובנה, אתם הולכים לאהוב את Online Store 2.0, או בקיצור – OS 2.0.

למאמר המלא »

שיעורי נטישה גבוהים? יש פתרונות!

התמודדות עם שיעורי נטישת גולשים ולקוחות פוטנציאליים הוא אחד האתגרים איתם מתמודדות כל החנויות האינטרנטיות, כשהסטטיסטיקה הנוכחית מדברת על שיעורי נטישה ממוצעים של כ-43%. במאמר נרחיב על התופעה, הסיבות שיכולות לעודד אותה ודרכים לצמצם אותה.

למאמר המלא »
shopify-partner

קונבו הינה פרטנרית רשמית של פלטפורמת המסחר שופיפיי בישראל