fbpx

3 הזדמנויות שאתם עלולים להחמיץ אם עוד אין לכם חנות איקומרס

עוד אין לכם חנות איקומרס? אתם מפספסים הזדמנות להצטרף למודל המסחרי אשר הולך וצובר תאוצה.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

 בואו נשים את זה על השולחן: ניהול חנות אינטרנטית, זה לא דבר קל. הוא כולל התעסקות בניהול מלאי, חברות משלוחים, עלויות הקמה לא קטנות ולאחר מכן, תחזוקה שוטפת ואין סופית.
יחד עם זאת, היתרונות של חנות כזו, הם רבים: צמצום בכוח אדם ובכך בעלויות, למידת התנהגות משתמשים וניצולה להגדלת מכירות מותאמות אישית, דיגיטציה של כל הנתונים ועוד.
אם אתם מוכרים מוצרים או שירותים ועוד אין לכם חנות אינטרנטית, או שיש לכם חנות אבל היא לא ממצה את הפוטנציאל שלה, הכתבה הבאה תגרום לכם לעשות את הצעד הראשון לעבר חנות איקומרס מדוגמת, עוד היום.

 רגע, מה זה בכלל איקומרס?

איקומרס, או בעברית, מסחר אלקטרוני, הוא מודל עסקי, הכולל חלופת כספים שמתבצעת באינטרנט – פשוט. הדוגמאות הגדולות והמוכרות הן כמובן אמזון, אליאקספרס ואיביי מעבר לים, או האתר של שופרסל, שהוא אתר האיקומרס הגדול בארץ, עם מכירות בסך 1.5 מיליארד ₪ ב-2018, כולל מוצרי סופר, קוסמטיקה, בריאות וטבע.
נכון לשנת 2019, היקף הקניות של ישראלים אונליין היה 19 מיליארד ₪, מתוכו 6 מיליארד ₪ – בחנויות בישראל.

מכורים לקניות אונליין מעידים, כי הקניה באינטרנט תורמת לצרכנות חכמה (השוואת מחירים וחסכנות), חוסכת זמן וטרחה ומאפשרת גישה למוצרים ייחודיים ונישתיים.
אז אילו הזדמנויות חשובות אתם מחמיצים אם אתם לא מוכרים (גם) באינטרנט?

 

חנות אינטרנטית תאפשר לכם לספק חוויית קנייה מושלמת

בעבר, היה נהוג לחשוב, כי לקוחות מעדיפים לקנות באופן אישי ומוחשי: לחוש, לראות ולמדוד את המוצר וכן, גם לייצר אינטראקציה אישית עם המוכר או המוכרת. אז בעוד נושא המידות נשאר מאתגר, מדהים לראות כמה בשאר הנושאים, לקוחות מעדיפים להסתדר בעצמם מאשר ליצור קשר אישי.
פה נכנסת לתמונה חוויית טרום הקניה, כשהלקוח או הלקוחה נכנסים לחנות האינטרנטית שלכם ומקבלים גישה לכל מידע, שיכול לסייע להם בתהליך הרכישה.
כיצד? בעזרת כמה אמצעים:
צ’אטבוט: המספק תמיכה באופן מידי ומסביב לשעון, במידה והלקוח או הלקוחה תקועים בתהליך הרכישה;
חוות דעת של לקוחות אחרים אשר רכשו את המוצר: רוב הרוכשים באינטרנט מעידים, כי זה אחד הדברים העיקריים אשר משפיעים עליהם, בהחלטה האם לרכוש מוצר;
שאלות ותשובות נפוצות (FAQ): רלוונטיות למוצר, בתוך עמוד המוצר עצמו, עם דגש על החזרת מוצר והחזר כסף.
כל אלו, במידה והם עשויים טוב, מספקים ללקוח או ללקוחה את כל המידע שהם זקוקים לו טרם הקניה ומסייעים בפיתוח מערכת היחסים איתם, עוד בטרם רכשו בכלל.

 

ומה לגבי לאחר הקניה? 

אומרים שאין תחליף לאינטראקציה אנושית והשלב לאחר הקניה, הוא בדיוק הזמן לחזק אותה. הראו ללקוחות, שמאחורי המותג שלכם ומאחורי המסך שלהם, עומד אדם אמיתי.
איך? רק תבחרו: הודו ללקוח או ללקוחה שרכשו מכם, על ידי הוספת פתק בכתב יד או הקדשה אישית; צרפו קופון לקניה הבאה שלהם באתר; הוסיפו משהו קטן למשלוח, כמו טסטר או מוצר משלים, בנוסף למה שהם רכשו.
בזכות למידת התנהגות משתמשים באתר: מה חיפשו, מה קנו, מה הוסיפו לעגלה ובסוף לא קנו, מה קונים באופן קבוע ומה באופן מזדמן ופרטים אישיים, אתם למעשה – כבר מכירים אותם ויודעים בדיוק כיצד ליצור איתם מערכת יחסים, שתבדל אתכם מהמתחרים.

נהוג לחשוב שהדיגיטל יוצר ניכור אנושי. במקרה הזה, ההיפך הוא הנכון: חנות אינטרנטית תסייע לכם להפוך את כל חוויית הקניה לאישית וחווייתית, שלקוחות יזכרו, יתרגשו ממנה וימליצו עליה.

חנות אינטרנטית תקל עליכם לשלוט בפן הלוגיסטי
על תאוריית “הזנב הארוך” שמעתם? מדובר בגישה, לפיה רווח נוצר ממכירות רבות, קטנות ותכופות, בניגוד למכירות גדולות ונדירות. המכירות, הן לא של אותו מוצר, אלא דווקא של מגוון גדול ואפילו אין סופי של מוצרים, מותאמים אישית לטעמו המגוון של קהל היעד שלכם.

מניתוח של חנויות אינטרנטיות מצליחות, ניתן לראות, שתאוריית “הזנב הארוך” עובדת ובענק.
בעיקר עבור חנויות המוכרות אופנה ואביזרים נלווים (שהם המוצרים הנמכרים ביותר בדיגיטל). מה ההסבר לכך?
ככל שיהיו לכם שפע, מגוון ואפשרות בחירה של מוצרים, כך תוכלו להגיע לקהל יעד הרבה יותר גדול של קונים, לקלוע לטעמם האישי והמשתנה ולמעשה להגדיל מכירות ואת שביעות רצון הלקוחות.

חנויות מסוימות, מציגות באתר שלהן מאות ואף אלפי פריטים למכירה. אז היכן מחזיקים את כל השפע הזה? יתרון עצום של חנות אינטרנטית, הוא שלא כל המלאי צריך להיות מאוחסן בחנות וגם לא במחסן קרוב בסביבה.
למעשה, המלאי שלכם יכול להיות מאוחסן – איפה שבא לכם, ללא תלות בגודל החנות ובמיקומה ורצוי שזה יהיה במקום הזול ביותר. הוזלת עלות זו, תאפשר לכם להשקיע את הכסף שחסכתם, חזרה בחנות שלכם.

בנוסף, חנות אינטרנטית, מאפשרת לכם לקחת סיכונים יותר מחושבים, כשמדובר בכניסה של מוצר חדש לשוק. לצערנו, לאף אחד אין דרך לצפות, אילו מוצרים יהיו פופולריים במיוחד בקרב קהל היעד, עד שתנסו ממש למכור אותם.
חנות אינטרנטית תאפשר לכם לאסוף מידע, לפני שאתם יוצאים לדרך חדשה ולעשות מחקר שוק, בקלות יחסית. אם תלמדו את קהל היעד שלכם באמצעות הנתונים שמספקת לכם החנות, תוכלו להשקיע בתבונה במוצרים, שיש יותר סיכוי שימכרו.

 

חנות אינטרנטית תאפשר לכם לחיות את החיים שתמיד רציתם
בתור בעלי עסקים שמוכרים מוצרים או שירותים, כולנו נתקלים לא פעם בשאלת “ערכי המותג”. ערכים, הם השקפת עולם, המובילים את ההתנהגות שלנו ומסייעים לנו בקבלת החלטות (לדוגמה: עם מי “לעשות” עסקים).

לכולנו יש סט של ערכים, בהם אנחנו מאמינים. כאשר נחיה לפיהם, נרגיש משמעות, סיפוק ואושר. אם לא נחיה לפיהם, נרגיש דיסוננס. איך חנות אינטרנטית מאפשרת לנו לחיות לפי הערכים שלנו?

לדוגמה, אם אתם מאמינים באקולוגיה וקיימות כערכים מובילים עבור המותג שלכם, חנות אינטרנטית תאפשר לכם לחסוך את הכסף והמשאבים (כמו מים, חשמל וכו’) הכרוכים בחנות פיזית, לחסוך במוצרי נייר, כגון חשבוניות או שילוט ולפתח פתרונות יצירתיים לחומרי אריזה וסוגי משלוח, אשר יאפשרו לכם לצמצם פסולת ופליטת פחמן.

ערך נוסף שבא לידי ביטוי בקלות באמצעות חנות אינטרנטית הוא הנגשת המוצרים שלכם לכולם. זה יכול לבוא לידי ביטוי בכך שתהליך הקניה והמכירה אינו תלוי במיקום פיזי של חנות, מה שמקל גם על לקוחות עם מוגבלויות גופניות לרכוש, או בכך שהחנות שלכם פתוחה 24/7, 365 ימים בשנה, ללא קשר לחגים ומועדים, מזג האוויר, מצב ביטחוני או מגיפות עולמיות.

אם חרטתם על דגלכם שחשוב לכם מגוון, אתם יכולים לבטא את זה הלכה למעשה כמו אסוס למשל, בכך שתחזיקו מעל ל-30 מידות ביגוד, ללא הבדל במחיר (!), או בגדים ניטרליים מגדרית. נכון, מדובר אולי בקהל יעד יותר נישתי ומצומצם, אך מאחר ואין לכם בעיה של מקום, תוכלו בקלות להגשים את הערך הזה, מה שמוביל גם לנגישות במחיר.

מה המקום של ערכים בעולם האיקומרס? גדול מאוד. כיום, בעלי עסקים משתמשים בחנות האינטרנטית שלהם, כדי לפרוש את ערכיהם כמו שטיח אדום בפני הלקוחות, בקלות ובפשטות, באמצעות תוכן, קטגוריות מכירה, מבנה האתר ועוד.
ערכים כמו בודי פוזיטיב, תרומה לקהילה ושוויון – הם לא סתם פוליטיקלי קורקט, כי נאמנות של לקוחות, לא מגיעה רק ממעורבות עם המותג, אלא מהזדהות עם הערכים שלו.
ואם אחד הערכים שלכם הוא להתפרנס מהתחביב שלכם ולעבוד כמה שפחות קשה לשם כך – חנות אינטרנטית תעזור לכם לעשות גם את זה.

 

הצטרפו לחוויית הקניה והמכירה של המאה ה-21
אם אתם מייצרים או מייבאים מוצרים ועוד אין לכם חנות איקומרס, אתם מוכרים ממחסן ביתי או נעזרים אך ורק ברשתות החברתיות, שדרגו את עצמכם ואת הלקוחות שלכם לשלב הבא. יש לכם הזדמנות פז, להעניק חוויית קניה הרבה יותר שווה, לחסוך עלויות ולחיות סוף סוף, את אורח החיים שתואם לערכים שלכם.

כי מה בסוף כולנו רוצים? את שני הצדדים של אותו מטבע: אנחנו רוצים למכור, הלקוחות רוצים לקנות ושנינו רוצים לעשות זאת, בנוחות מיטבית. אם אפשר, מהספה של הסלון שלנו.

אז “כל הדרכים מובילות לרומא”, אבל יש דרך אחת, לא קצרה אבל די פשוטה, לעשות זאת והיא באמצעות הקמת חנות אינטרנטית בעברית או באנגלית, על ידי סוכנות איקומרס מומחית. רוצים לדעת איך פותחים חנות אינטרנטית? דברו איתנו.

אולי גם זה יעניין אותך:

אילוסטרציה בניית אתר

עידן חדש בשופיפיי – Online Store 2.0

היו שמועות, אך אף אחד לא ראה את זה מגיע : שופיפיי הציגה את השינוי המשמעותי ביותר בפלטפורמה בשנים האחרונות, ויש לא מעט סיבות להתרגש. מיצירת טמפלייטים קבועים, הכנסת סקשנים בכל עמוד והוספת Metafields באופן מובנה, אתם הולכים לאהוב את Online Store 2.0, או בקיצור – OS 2.0.

למאמר המלא »

שיעורי נטישה גבוהים? יש פתרונות!

התמודדות עם שיעורי נטישת גולשים ולקוחות פוטנציאליים הוא אחד האתגרים איתם מתמודדות כל החנויות האינטרנטיות, כשהסטטיסטיקה הנוכחית מדברת על שיעורי נטישה ממוצעים של כ-43%. במאמר נרחיב על התופעה, הסיבות שיכולות לעודד אותה ודרכים לצמצם אותה.

למאמר המלא »
shopify-partner

קונבו הינה פרטנרית רשמית של פלטפורמת המסחר שופיפיי בישראל