fbpx

2021 באיקומרס: מהן המגמות הצפויות?

לאחר שנה בה חלו שינויים גדולים בצורה שבה אנחנו קונים, עובדים, ומתניידים, גם השנה הקרובה לא תהיה שנה רגילה. המגמות שהחלו בשנה הקודמת, צפויות להמשיך ואף להתעצם. סקרנו עבורכם את מה שצפוי באיקומרס לשנת 2021.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שינויים גדולים בזמן קצר

2020 תיזכר לאחת השנים בה חלו שינוים ותמורות מרחיקות לכת במגוון תחומים הנוגעים להרגלי הצריכה, העבודה והניידות של מרבית בני האדם. התפרצות הקורונה בעולם חוללה תהליכים ושינויים אשר באופן טבעי היו מתפרשים על פני עשור שלם, נדחסו לשנה גדושה אחת, בה נאלצו צרכנים ועסקים כאחד להסתגל למציאות אחרת. הקורונה גרמה לעסקים להבין שלולא התאמה והסתגלות לתנאים החדשים שהווירוס כפה, יהיה להם מאוד קשה להישאר רלוונטיים ולהצליח לשרוד ללא השקעה בערוצי איקומרס איכותיים.

“תהליכים ושינויים אשר באופן טבעי היו מתפרשים על פני עשור שלם, נדחסו לשנה גדושה אחת בה נאלצו צרכנים ועסקים כאחד להסתגל למציאות אחרת”.

העולם נוהר לאיקומרס

עם בוא השנה החדשה המגמה תגבר, כשהתחזיות שהיקף המסחר האלקטרוני בארה”ב לבדה ב-2021 ישבור שיאים ויגיע ל- 5 טריליון דולר. אז מהן המגמות והשינויים שכבר מעבר לפינה, כך שאנו כבעלי חנויות וצרכנים נוכל להיערך אליהם טוב יותר? ובכן יש כמה התפתחויות שכדאי לשים לב אליהן.

 
חשיבותה של החנות האינטרנטית גוברת

מה שכבר התחיל ויצבור תאוצה, הוא מתן עדיפות במקרים רבים לערוצי המכירה באינטרנט על פני החנות הפיסית מבחינת משאבים והיקפי פעילות. אם פעם החנות הפיסית הייתה הליבה והחנות האינטרנטית הייתה משנית ומשלימה, כעת החנויות האינטרנטיות מתחילות לתפוס את קדמת הבמה בעסקים רבים. לכן עליהם החובה להסתגל ולפעול לחוויית משתמש נוחה יותר, הטמעת שירות לקוחות מתקדם בחנות האינטרנטית, תוך כדי שיתוף יעיל של מידע משתי החנויות, עיבודו והפקת תובנות עסקיות ממנו באופן רציף, כשאחד הכלים ששופיפיי מציעה ללקוחות עם ערוצי מכירה פיסייים ואינטרנטיים, הוא השופיפיי POS.

 
שינויים מהירים בהעדפות הלקוח

מגמות האי וודאות והשינויים המהירים והתכופים בקרב רצונותיהם והעדפותיהם של קהל הלקוחות ימשכו ואף יתעצמו. לכן חשוב להיות קשובים ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם יותר מבעבר. אחד הכלים לעשות זאת הוא באמצעות מחקרי שוק וצרכנים עדכניים ומהירים על מנת להתאים את הפעילות העסקית למה שהקהל שלכם צריך ורוצה, ולא פחות חשוב, איך. לכן דווקא כעת החשיבות לאופטימיזציה מתמדת לחנות האינטרנטית מבחינת חווית המשתמש והלקוח עולה. על בעלי החניות לוודא שהחנות שלהם פועלת ללא דופי, עולה מהר, קלה לניווט, ומניעה לפעולה יותר מאי פעם.

“מגמות האי וודאות ימשכו ואף יתעצמו. לכן חשוב להיות קשובים ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם יותר מבעבר”.

גיוון בצורות התשלום

בשנה הקרובה הלקוחות יקבלו יותר חופש בבחירת אמצעי התשלום שלהם במעמד הקנייה בחנויות האינטרנטיות. אימוץ טכנולוגיות תשלום דוגמת ארנקים דיגיטליים, תמיכה בשירותי תשלום רבים מבעבר, ואפשרות תשלום במטבעות דיגיטליים דוגמת הביטקוין, יהפכו למקובלים הרבה יותר. כל אלו יאפשרו ללקוח גמישות מרבית בבחירת אמצעי התשלום.

גיוון אמצעי התשלום מבוסס במידה רבה על מגמות הפרסונליזציה יחד עם הלוקליזציה, המחייבות ביצוע התאמות על ידי עסקים הפועלים בצורה גלובלית, לקהלים בכל מדינה ושפה בצורה ייחודית. עוד יתרון מהותי לששופיפיי, התומכת בלוקליזציה ומאפשרת הקמת חנות שופיפיי המיועדת לקהלים שונים, במדינות ושפות שונות במקביל. 

“אימוץ טכנולוגיות תשלום, תמיכה בשירותי תשלום רבים מבעבר, ואפשרות תשלום במטבעות דיגיטליים דוגמת הביטקוין, יהפכו למקובלים הרבה יותר”.

בין מציאות לדמיון

אין עוררין שהצמיחה באיקומרס תלך ותעלה, והרבה בגלל הטכנולוגיה שתטשטש עוד יותר את אחד היתרונות המסורתיים של החנויות הפיסיות, היכולת למשש ולראות את המוצר מקרוב מאוד, מה שתורם ללא ספק להחלטת הקנייה. אז עדיין למשש לא נוכל באמצעות האינטרנט, אך לראות את המוצרים כפי שמעולם לא נראו, באמצעות מיטב טכנולוגיות המציאות המדומה והרבודה, וגרפיקה ממוחשבת נוכל. לא רק טכנולוגיות מהשורה הראשונה יהיו אחראיות לגישור הפער בהצגת המוצרים. שימוש מוגבר בווידאו והטמעה שלו בחנות האינטרנטית לצורך המחשה תלך ותגבר גם היא.

 
עלייתו של המסחר החברתי

צריכים להיות ערוכים גם להמשך בעלייה במסחר האלקטרוני המתפתח בתוך הרשתות החברתיות הגדולות, שמצידן עושות ככל יכולתן על מנת לאפשר קנייה ומכירה של מוצרים בתוך הפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וכו’. הכיוון של הרשתות החברתיות הוא ברור, אך הן יתקשו להעניק את מקצת מהיתרונות שיש לחנות שופיפיי להציע. יחד עם זאת מומלץ לשים לב למגמה זו, ובמקרים מסוימים לפתוח במקביל ערוצי מכירה בתוך הרשתות החברתיות, המתממשקות עם חנות השופיפיי, המציעה אינטגרציה מלאה עם ערוצי המכירה בסושיאל.

תעשו על זה מנוי

בשנה הקרובה יש הסבורים שמודל המנוי יצבור תאוצה, וחנויות אינטרנטיות רבות יציעו מגוון מסלולי מנוי לשירותים ואף מוצרים אותן הן מוכרות. על ידי פילוח נכון של קהל הלקוחות, ניתן לבנות מסלולי מנוי בהתאמה אישית שיעניקו ערך מוסף ללקוחות. אין סיבה שמודל המנוי יעצור בשירותים כמו נטפליקס, אם אפשר להעניק ללקוחות רעבים אפשרות לעשות מנוי על תפריט שבועי מותאם אישית של המסעדה החביבה עליהם על סמך הדאטה הקיימת על העדפותיו הקולינריות. 

“יש הסבורים שמודל המנוי יצבור תאוצה, וחנויות אינטרנטיות רבות יציעו מגוון מסלולי מנוי לשירותים ואף מוצרים”

קיימות ומודעות סביבתית עדיין כאן

ולבסוף, המודעות הסביבתית לא הולכת לשום מקום, וגם השנה אחריות סביבתית, תאגידית ואישית של עסקים וחנויות אינטרנטיות ימשיכו להיות חלק מהחלטות הקנייה של צרכנים רבים. חנויות אינטרנטיות שיאמצו אסטרטגיה הדוגלת בשמירת איכות הסביבה, צמצום פליטת גזי החממה, ועשיית עסקים הוגנת יצאו נשכרים ויכלו לבדל עצמם מהמתחרים.

גם בשנה זו, נעמוד לצד לקוחותינו ונעשה את מירב המאמצים לבנות להם חנויות שופיפיי מעולות המתאימות לעולם המסחר האלקטרוני המשתנה במהירות.

אולי גם זה יעניין אותך:

אילוסטרציה בניית אתר

עידן חדש בשופיפיי – Online Store 2.0

היו שמועות, אך אף אחד לא ראה את זה מגיע : שופיפיי הציגה את השינוי המשמעותי ביותר בפלטפורמה בשנים האחרונות, ויש לא מעט סיבות להתרגש. מיצירת טמפלייטים קבועים, הכנסת סקשנים בכל עמוד והוספת Metafields באופן מובנה, אתם הולכים לאהוב את Online Store 2.0, או בקיצור – OS 2.0.

למאמר המלא »

שיעורי נטישה גבוהים? יש פתרונות!

התמודדות עם שיעורי נטישת גולשים ולקוחות פוטנציאליים הוא אחד האתגרים איתם מתמודדות כל החנויות האינטרנטיות, כשהסטטיסטיקה הנוכחית מדברת על שיעורי נטישה ממוצעים של כ-43%. במאמר נרחיב על התופעה, הסיבות שיכולות לעודד אותה ודרכים לצמצם אותה.

למאמר המלא »
shopify-partner

קונבו הינה פרטנרית רשמית של פלטפורמת המסחר שופיפיי בישראל