fbpx

לייצר תחושת ביטחון בחנות אינטרנטית: איך להתחיל?

ביטחון בחנות אינטרנטית
עולם המסחר האלקטרוני הולך וגדל בקצב מהיר, ולמרות הצמיחה האדירה של המסחר באינטרנט, עדיין במקרים רבים (מידי) חנות פיסית נתפסת כבטוחה ואמינה יותר מהחנות אינטרנטית. עובדה זו מחייבת בעלים של חנות אינטרנטית להשקיע ולפתח אמון ובטחון צרכני כלפי העסק שלו על מנת לא לפגוע בפוטנציאל המכירות.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
ממה חושש הלקוח?

כדי לגביר את תחושת האמון של הלקוחות בכם, צריך לנסות לחשוב כמוהם ולהבין מה בעצם יכול להרתיע אותם מלקנות בחנות האינטרנטית שלכם.

אחד החששות העיקריים הוא לא לקבל את המוצר אותו רצה הלקוח. הפתרון האפשרי הוא לגלות גמישות במשלוח, כך למשל אם לקוח הזמין נעליים במידה 45, אפשר לכלול במשלוח מידה מעל ואחת מתחת על מנת למזער את המקום לטעות, להשאיר את הלקוח מרוצה ולחסוך את הצורך בהחלפת המוצר.

חשש נפוץ נוסף שיש לקחת בחשבון הוא נושא פרטי האשראי. עדיין לא מעט לקוחות, בדגש על אוכלוסיית הקשישים, חוששים שפרטי כרטיס האשראי שלהם עלולים להיגנב. ניתן להדגיש בחנות שלכם את העובדה שהיא פועלת תחת פרוטוקולים מחמירים של אבטחת מידע והצפנה מתקדמת.

ניתן להדגיש בחנות שלכם את העובדה שהיא פועלת תחת פרוטוקולים מחמירים של אבטחת מידע והצפנה מתקדמת.
 אז מה עושים?

המשפט ” אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני” מאוד נכון כאן, וחובה לדאוג לרושם ראשני חיובי על החנות שלכם, שמתגבש אצל הלקוח בזמן מאוד קצר אחרי שהוא “נכנס” לחנות.

 
  • יש להקפיד על הצגת המוצר בצורה מדויקת ככל האפשר, להשתמש בתמונות איכותיות, שילוב של וידאו, והדמיה על מנת שיהיה אפשר להתרשם בצורה הטובה ביותר ממנו.

  • תיאור המוצרים חייב להכיל את כל הפרטים מצד אחד אך עדיין לא להיות “יבש” מידי כך שהקונה יוכל להבין בצורה פשוטה וקלה את תכונות המוצר ואיך הוא יפתור לו את הצורך.

 
  • מומלץ לפרסם בצורה בולטת מדיניות החזרות גמישה, כך שהלקוח ידע מראש שאם הוא ירצה להחזיר את המוצר, הוא יוכל לעשות זאת בקלות ולקבל את כספו בחזרה.

 
  • חשוב לתת ללקוחות מענה לשאלות ובעיות שעולות לפני ואחרי הקניה מומלץ מאוד למקם במקום בולט בחנות האינטרנטית את  הדרכים ליצירת קשר, ולדאוג למענה זמין לפניות. בנוסף ניתן לפרסם שאלות ותשובות נפוצות (FAQ).   


     “בעזרת עמוד האודות תוכלו
    לגרום ללקוחות להבין שיש אנשים אמיתיים מאחורי החנות האינטרנטית.”

     

  • על עמוד המכירה להיות פשוט וברור להבנה והתמצאות, שלא יקשה על הלקוח בשום צורה לבצע את העסקה.

  • נצלו את עמוד האודות וכללו בו את הסיפור האישי שלכם. הוסיפו תמונות, כתבו מה גרם לכם לפתוח את החנות האינטרנטית, ומה החזון האישי והעסקי שלכם. בעזרת עמוד האודות תוכלו לגרום ללקוחות להבין שיש אנשים אמיתיים מאחורי החנות האינטרנטית. ובכך להזדהות ולקנות מכם יותר.

 
  • אנשים נוטים לסמוך יותר על חנויות אינטרנטיות המשדרות ידע ובקיאות מקצועית בתחומן, ואחת השיטות הטובות לעשות את זה היא בעזרת בלוג בו תוכלו לבטא את הקשר והידע המקצועי שלכם למה שאתם מוכרים.
    בנוסף מומלץ לשלב לוגואים המעידים על הסמכות, שיתופי פעולה עם חברות גדולות אחרות ועבודה על פי תקן מוכר וידוע כמו ISO, כל אלו יכולים לתרום לביסוס האמון בחנות האינטרנטית שלכם.

  • תנו אפשרות לקונים מקום למה שיש להם להגיד. פרסמו המלצות וביקורות אמיתיות ועדכניות של הלקוחות שלכם, שתורמות לשקיפות ולתחושת אמון חזקה יותר.

    לבסוף, בין אם אתם בעלים של חנות אינטרנטית או רוצים לבנות אחת, רוב הסיכויים שגם אתם לקוחות של חנויות אינטרנטיות אחרות, ואתם מתמודדים השאלה אם לקנות בחנות מסוימת או לא. עשו הכל על מנת לגרום לקונים שלכם להרגיש כמוכם כשאתם קונים אצל אחרים.


     

אולי גם זה יעניין אותך:

אילוסטרציה בניית אתר

עידן חדש בשופיפיי – Online Store 2.0

היו שמועות, אך אף אחד לא ראה את זה מגיע : שופיפיי הציגה את השינוי המשמעותי ביותר בפלטפורמה בשנים האחרונות, ויש לא מעט סיבות להתרגש. מיצירת טמפלייטים קבועים, הכנסת סקשנים בכל עמוד והוספת Metafields באופן מובנה, אתם הולכים לאהוב את Online Store 2.0, או בקיצור – OS 2.0.

למאמר המלא »

שיעורי נטישה גבוהים? יש פתרונות!

התמודדות עם שיעורי נטישת גולשים ולקוחות פוטנציאליים הוא אחד האתגרים איתם מתמודדות כל החנויות האינטרנטיות, כשהסטטיסטיקה הנוכחית מדברת על שיעורי נטישה ממוצעים של כ-43%. במאמר נרחיב על התופעה, הסיבות שיכולות לעודד אותה ודרכים לצמצם אותה.

למאמר המלא »
shopify-partner

קונבו הינה פרטנרית רשמית של פלטפורמת המסחר שופיפיי בישראל