fbpx

מסחר אלקטרוני למגזר השלישי

spread_love
הצעדים שכל עמותה וארגון ללא כוונת רווח יכולים לעשות כדי להגדיל את מקורות המימון שלהם באמצעות שימוש בחנות אינטרנטית
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

חנות אינטרנטית - לא רק לחברות, גם לעמותות

המגזר השלישי הוא כינוי לארגונים ומוסדות לא ממשלתיים ללא כוונת רווח, עם מאפיינים התנדבותיים ועזרה לזולת, הפועלים בשביל נושאים חברתיים, שינוי מדיניות חברתית, פוליטית וסביבתית.
בישראל נכון ל- 2016 פעלו כ-13,000 ארגונים כאלה שדיווחו על פעילותם לרשם העמותות, הגוף האמון על המגזר השלישי בישראל.  

למרבית הארגונים ללא כוונת רווח יש אתר אינטרנט, שברוב המקרים מתפקד ככרטיס ביקור תדמיתי בשביל אותו ארגון, ומשמש לחשיפה והגדלת המודעות למטרה של אותו ארגון, אך בזמן שאפשרות של חנות אינטרנטית הפכה להיות מובנת מאליה בשביל חברות וארגונים שפועלים עם כוונת רווח, המגזר השלישי ברובו עדיין לא הבין את החשיבות והיתרונות של חנות אינטרנטית, ואיך היא יכולה לעזור למטרה של ארגון כזה. 

למרות שמדובר בארגונים ללא כוונת רווח, ישנה חשיבות גדולה מאוד לערוצי המימון השונים של הארגון, שברוב המקרים מסתמך על תרומות, אשר קריטיות עבור ארגוני המגזר השלישי להמשך פעילות תקין. כספי תרומות אלו הן לרוב מקור המימון העיקרי של הארגון לפעילות השוטפת, תשלום משכורות וקידום המטרה שבשבילה הוקם הארגון. באמצעות הקמה של חנות אינטרנטית באתר,  אפשר לגייס תרומות בלחיצת כפתור, ובכך להגדיל כל קמפיין תרומות. בנוסף ניתן להפיק אירועי גיוס תרומות באינטרנט באמצעות כלים כמו “זום”, וגיוס חברים חדשים לארגונים המתבססים על דמי חברות. 

במקביל לגיוס תרומות, ארגונים ועמותות רבות יכולות להתחיל להציע מכירה של מוצרים על ידי שימוש בחנות אינטרנטית, מה שיכול להגדיל משמעותית את מקורות המימון, ולא להסתמך רק על תרומות.
ארגונים ועמותות שונות יכולות להציע מוצרים המיוצרים על ידי חברי הארגון עצמו או על ידי אלו שהארגון פועל בשבילם, או למצוא מוצרים מוכנים, כאלה שנתרמים לארגון או כאלה שנקנים על ידו במחיר נוח לקנייה. הכנסות ממכירת מוצרים כאלה פטורות ממס ויכולות להוות מקור הכנסה חשוב מאוד עבור ארגוני המגזר השלישי. 

אנחנו ב-“קונבו”  מודעים לצרכים אלו, לכן במסגרת הפרויקט שלנו “קונבו בקהילה” , הענקנו ליווי בחינם לעמותת “ילדים שלנו” הפועלת עבור ילדי “המרכז הרפואי שניידר לילדים” בפ”ת, הקמנו אתר אינטרנט חדש הכולל בתוכו חנות אינטרנטית שמוכרת מוצרים כגון: צעצועים, משחקים ואביזרים שונים, וכל ההכנסות מהחנות מיועדות לטיפול וסיוע  לילדים בבית החולים באמצעות רכישת ציוד רפואי מתקדם, מימון פרויקטים שונים ומגוון פעילויות חינוכיות וחברתיות, במקביל לתמיכה וסיוע לצוות עובדי המרכז הרפואי. 

אז אם אתם מנהלים עמותה וחושבים על דרכים נוספות, יצירתיות וחדשניות לערוצי מימון וגיוס תרומות, זה הזמן לחשוב ברצינות על הקמה של חנות אינטרנטית.

 

אולי גם זה יעניין אותך:

אילוסטרציה בניית אתר

עידן חדש בשופיפיי – Online Store 2.0

היו שמועות, אך אף אחד לא ראה את זה מגיע : שופיפיי הציגה את השינוי המשמעותי ביותר בפלטפורמה בשנים האחרונות, ויש לא מעט סיבות להתרגש. מיצירת טמפלייטים קבועים, הכנסת סקשנים בכל עמוד והוספת Metafields באופן מובנה, אתם הולכים לאהוב את Online Store 2.0, או בקיצור – OS 2.0.

למאמר המלא »

שיעורי נטישה גבוהים? יש פתרונות!

התמודדות עם שיעורי נטישת גולשים ולקוחות פוטנציאליים הוא אחד האתגרים איתם מתמודדות כל החנויות האינטרנטיות, כשהסטטיסטיקה הנוכחית מדברת על שיעורי נטישה ממוצעים של כ-43%. במאמר נרחיב על התופעה, הסיבות שיכולות לעודד אותה ודרכים לצמצם אותה.

למאמר המלא »
shopify-partner

קונבו הינה פרטנרית רשמית של פלטפורמת המסחר שופיפיי בישראל