fbpx

מעכשיו אפשר למכור ולקנות באינסטגרם, כמעט.

האפשרות לקנייה ומכירה בתוך האפליקציה הגיעה בצורה חלקית לישראל. האם מדובר בתחליף לחנות אינטרנטית? לא כ"כ מהר. נספר לכם מה המשמעויות של המהלך וכיצד צריך להתייחס ולהיערך אליו נכון.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
לקנות בתוך אינסטגרם

אינסטגרם, הרשת החברתית מבית פייסבוק אשר חגגה לא מזמן עשור של פעילות, ונחשבת לאחת הרשתות החברתיות המשמעותיות ביותר בעולם כיום, מאפשרת לראשונה בישראל את מה שהיה אפשרי כבר מ-2018 בארה”ב, והוא לקנות ולמכור בתוך האפליקציה. כבר היום מותגים רבים כבר החלו להשתמש באפשרות זו, ומתייגות מוצרים בתג מחיר מיוחד. 

נכון לעכשיו, האפשרות לשלם ישירות בתוך אינסטגרם עדיין לא הגיע לישראל כמו שאפשר בארה”ב, והתשלום עדיין מחייב חיבור של חנות אינטרנטית חיצונית, כשאפשר לציין לטובה את ההתממשקות הקלה והנוחה בין חנות אינטרנטית של “שופיפיי” לאינסטגרם. אנחנו כסוכנות איקומרס מאוד ממליצים על החיבור בין שתיהן.

.

 ההתפשטות של הפלטפורמות

בדומה לשאר השחקניות הגדולות כמו גוגל שמחזיקה במנוע השוואת המחירים והקניות “גוגל שופינג” ובמקביל תאפשר בקרוב רכישת מוצרים ישירות ביו-טיוב, גם פייסבוק משתמשת בארסנל שלה, אינסטגרם ובקרוב גם ב-וואטסאפ השייכת לה, כמענה למתחרות, כשהמטרה של כולן דומה, להשאיר את המשתמשים בתוך הפלטפורמה גם כשזה מגיע לקניות.


 “יהיה חכם להשקיע בניהול המכירה באיסטגרם, אך לא על חשבון חנות אינטרנטית משלכם. על הערוצים להשלים זה את זה, ולא לבוא אחד על החשבון של השני

יתרונות וחסרונות

היתרון המרכזי של חנות באינסטגרם ובפלטפורמות המתחרות יכול להיות קיצור הדרך והזמן לרכישה ובכך תיאורטית להמיר יותר גולשים לקונים, במיוחד את אלה שמראש משתמשים ונמצאים בפלטפורמות של ענקיות האינטרנט, יחד עם זאת, אחד החסרונות המרכזיים הוא שמרבית המידע על הלקוחות שלכם ונתונים אנליטיים חשובים נוספים נשארים אצל פייסבוק וגוגל, וכמובן גביית העמלות מהמוכרים שתתחיל בשלב כזה או אחר, ובמילים אחרות אתם תלויים מאוד ב”מצב הרוח” של הפלטפורמות הגדולות.

לא במקום, כתוספת

בעתיד הקרוב, במיוחד אם המותג שלכם עוסק באופנה, קוסמטיקה ואקססוריז שונים, ומרבית הפעילות שלו מתרכזת במדיה החברתית, יהיה חכם להשקיע בניהול המכירה באיסטגרם, אך לא על חשבון חנות אינטרנטית משלכם. על הערוצים להשלים זה את זה, ולא לבוא אחד על החשבון של השני, בייחוד כשבישראל האינסטגרם עוד לא מאפשר תשלום ישיר ונטול יכולות חנות אינטרנטית חשובות כמו ניהול הזמנות, משלוחים ולקוחות, יכולות ש- שופיפיי למשל מאפשרת בצורה מוצלחת ביותר.

הרצון של החברות הגדולות “לנעול” את הקונים והמוכרים בפלטפורמות שלהם ולשלוט בכמה שיותר מהיקף המסחר באינטרנט הולך ומתממש, ולמרבית המותגים אין שום יכולת להתנגד למגמה זו. מה שכן אפשר לעשות הוא לנצל את היתרונות שמציעות הפלטפורמות השונות, כמו למשל מקור תנועה ופרסום לחנות, להתייחס אליהן כאל ערוץ מכירה חשוב נוסף, אך לא כזה שבא על חשבון החנות האינטרנטית שלכם.

לחיבור מוצלח בין החנות שלכם לחנות באינסטגרם, והניהול השוטף של שתי החנויות, אתם מוזמנים לפנות אלינו.


 

אולי גם זה יעניין אותך:

אילוסטרציה בניית אתר

עידן חדש בשופיפיי – Online Store 2.0

היו שמועות, אך אף אחד לא ראה את זה מגיע : שופיפיי הציגה את השינוי המשמעותי ביותר בפלטפורמה בשנים האחרונות, ויש לא מעט סיבות להתרגש. מיצירת טמפלייטים קבועים, הכנסת סקשנים בכל עמוד והוספת Metafields באופן מובנה, אתם הולכים לאהוב את Online Store 2.0, או בקיצור – OS 2.0.

למאמר המלא »

שיעורי נטישה גבוהים? יש פתרונות!

התמודדות עם שיעורי נטישת גולשים ולקוחות פוטנציאליים הוא אחד האתגרים איתם מתמודדות כל החנויות האינטרנטיות, כשהסטטיסטיקה הנוכחית מדברת על שיעורי נטישה ממוצעים של כ-43%. במאמר נרחיב על התופעה, הסיבות שיכולות לעודד אותה ודרכים לצמצם אותה.

למאמר המלא »
shopify-partner

קונבו הינה פרטנרית רשמית של פלטפורמת המסחר שופיפיי בישראל