fbpx

שופיפיי או אמזון: מי תתאים לך יותר?

שופיפיי או אמזון?
הגעת ענקית המסחר לארצנו הקטנה העלתה את המודעות למסחר אלקטרוני, איקומרס. רוב בעלי העסקים הקטנים והבינוניים בישראל עדיין אינם מחזיקים חנות אינטרנטית , ואם אתם ביניהם - אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

בתחילת דרכו של כל עסק הרוצה למכור אונליין, ניצבת הבחירה בין מכירה בMarketplace כמו אמזון, או בחנות פרטית, בפלטפורמות כמו שופיפיי. ההחלטה מורכבת ממשתנים רבים ומשתנה בין עסק לעסק. אנחנו מאוד אוהבים את שופיפיי – תקראו כאן למה, אך בכל זאת במאמר הבא ננסה להבין מה הכי מתאים לכם. רמז: יש פתרון שבו כולם יהיו מרוצים.

נבחן את שתי הפלטפורמות על פי כמה קריטריונים:

  1. ידידותיות לשימוש
  2. יצירת תנועה לחנות
  3. תמיכה ושירות 
  4. עלות חודשית
  5. עיצוב החנות האינטרנטית
  6. אופציות סליקה

יאלה, בואו נתחיל:

ידידותיות לשימוש

שופיפיי: אמנם ניהול אתר משלכם עלול להישמע כמו משהו שלא תרצה לעשות – לא במקרה הזה. המערכת של שופיפיי נוחה וקלה לתפעול, אינה דורשת ידע בתכנות או עיצוב גרפי מורכב. העלאת מוצרים, יצירת קופונים או שינוי מדיניות המשלוחים, הכל מהדשבורד הנוח של מערכת שופיפיי.

אמזון: באמזון כל שעליכם לעשות הוא לפתוח משתמש, לסיים הרשמה – ויאלה מתחילים. כמובן שהתהליך קצר יותר מכיוון שהאפשרויות מוגבלות בהרבה. המערכת של אמזון נוחה לשימוש, ואחרי שמשתפשפים קצת, תנהלו את החשבון שלכם יחסית בקלות.

יצירת תנועה לחנות (Traffic)

שופיפיי: כנראה האתגר הגדול ביותר בחנות אינטרנטית עצמאית. במיוחד אם העסק שלכם חדש, ואין לכם קהל לקוחות קבוע. סביר להניח שלא הרבה לקוחות יגיעו “בטעות” לעסק שלכם. עם זאת, ברגע שנכנס לקוח, הוא עובר בדיוק את החוויה שתרצו שיעבור.

אמזון: להעלות את המוצרים שלכם לאמזון מקביל לשיווק המוצרים בסופרמרקט גדול. לא נתייחס כרגע לחסרונות, אלא רק לעובדה שמיליוני לקוחות פוטנציאליים, שנכנסו לאמזון כבר עם “כוונת קנייה”, ייחשפו למוצר שלכם. את זה אי אפשר לקחת מאמזון, ומדובר ביתרון עצום.

תמיכה ושירות

שופיפיי: טוב תנו להשוויץ. בשופיפיי מציעים תמיכה 24/7 בכל הקשור לחנות האינטרנטית שלכם ואף מעבר. בטלפון, בצ’אט במייל או ברשתות החברתיות, מדריכי וידאו בנושאים רבים ופורומים. שופיפיי ידועים במערכת שירות לקוחות יוצאת דופן שעושה לעיתים קרובות אף מעבר לנדרש.

אמזון: אמזון נותנת שירות לקוחות סביר למשתמשים בה, הכולל את המינימום הנדרש. עם זאת, גם הסיכוי ל”באגים” ותקלות בחנות האינטרנטית שלכם באמזון נמוך בהרבה.

עלות חודשית

שופיפיי: בגרסה הבסיסית, שתתאים לרוב העסקים, 29$ לחודש. ישנה גם “חנות אפליקציות” שיעזרו לכן למטרות שונות בחנות האינטרנטית , חלקן בתשלום נוסף.

אמזון: אם אתם מוכרים יותר מ40 מוצרים בחודש, ואני מקווה שזה המצב, העלות החודשית היא 40$ לחשבון “מתקדם”. זאת בנוסף לעמלות מכירה המשתנות בהתאם לקטגוריה ומשתנים נוספים. אם לא, תוכלו לפתוח חשבון “בסיסי” ותשלמו דולר אחד עמלה על כל מכירה.

לא משנה במי תבחרו, אם תרצו לחסוך בעלויות החנות האינטרנטית שלכם, תוכלו לבדוק אם אתם זכאים להחזר מהמדינה על פתיחת חנות דיגיטלית.

עיצוב החנות האינטרנטית

שופיפיי: הרבה זמן לא הרגשתם כל כך חופשיים. כמעט ואין חלק בחנות האינטרנטית שלכם בשופיפיי שלא ניתן לעצב ולהתאים למה שדמיינתם. הגמישות מאפשרת  להעביר את הלקוח שלכם את “מסע הלקוח” האידיאלי לאסטרטגיה שלכם. העיצוב מתחיל באחת מאלפי “ערכות נושא” לכל סוגי החנויות, אותן ניתן להתאים לטעמכם. חלק מהערכות הינן בתשלום נוסף.

אמזון: ניתן להעלות תמונות ותיאורי מוצר ייחודיים לכם, אך מבנה העמוד ומה שיופיע בכל שאר החלקים באתר, כמו למשל מוצרים מתחרים בשלכם – בידי האח הגדול.

אמזון תקבע איך יראו דפי המוצר שלכם ואף עשויה להציג מוצרי מתחרים

אופציות סליקה

שופיפיי: מאפשרת חיבור למעל מ-100 ספקים שונים, כוללPayPal . שופיפיי גם מציעה את Shopify Payments ללא עמלה נוספת (חוץ מעמלת סליקת אשראי, 2.9% + ¢30) במידה והחנות האינטרנטית שלכם רשומה באחת המדינות הנתמכות, ישראל כרגע עוד לא ביניהן. אך ניתן לחבר אותה לספקי סליקה שונים הפעילים בארץ.

אמזון: כמובן משתמשים בעיקר בAmazon Pay, ולא תומכים בPayPal. בתוכנית המתקדמת ישנה עמלה על כל מכירה, המשתנה בהתאם לקטגוריה ומשתנים נוספים.

לסיכום:

לשופיפיי ולאמזון יש הרבה מה להציע לעסק שלכם, וההתלבטות בין שתיהן עשויה להיות קשה. אז זהו, שלא תמיד צריך להתלבט. עסק יציב יכול להחזיק את שתי החנויות במקביל, וליהנות משני העולמות. כך לא תפסידו לקוחות שמחפשים את המוצרים שלכם ב”סופרמרקט” של אמזון, וגם תשמרו על זהות מותג חזקה, בחנות אינטרנטית משלכם בה הכל מתנהל כפי שתרצו.

אולי גם זה יעניין אותך:

אילוסטרציה בניית אתר

עידן חדש בשופיפיי – Online Store 2.0

היו שמועות, אך אף אחד לא ראה את זה מגיע : שופיפיי הציגה את השינוי המשמעותי ביותר בפלטפורמה בשנים האחרונות, ויש לא מעט סיבות להתרגש. מיצירת טמפלייטים קבועים, הכנסת סקשנים בכל עמוד והוספת Metafields באופן מובנה, אתם הולכים לאהוב את Online Store 2.0, או בקיצור – OS 2.0.

למאמר המלא »

שיעורי נטישה גבוהים? יש פתרונות!

התמודדות עם שיעורי נטישת גולשים ולקוחות פוטנציאליים הוא אחד האתגרים איתם מתמודדות כל החנויות האינטרנטיות, כשהסטטיסטיקה הנוכחית מדברת על שיעורי נטישה ממוצעים של כ-43%. במאמר נרחיב על התופעה, הסיבות שיכולות לעודד אותה ודרכים לצמצם אותה.

למאמר המלא »
shopify-partner

קונבו הינה פרטנרית רשמית של פלטפורמת המסחר שופיפיי בישראל