1. 95% מהישראלים קונים באינטרנט
והנתון הזה הוא רק מסוף 2018. אנחנו לא צריכים לספר לכם את זה, אתם מכירים אותם מצוין. זה הבני דודים שלכם, השכנים והחברים מהכדורגל. כולם קונים אונליין, ואם החנות האינטרנטית שלכם לא תהיה שם כדי למכור להם, מי כן?
2. הכניסה של אמזון העלתה מודעות לאיקומרס
הענקית הגיעה גם אלינו, ואיתה הרבה “רעש”. כל כלי התקשורת ואפילו מניות הקניונים הושפעו מכניסתה של אמזון לישראל. כל הבאזז שנוצר מעלה את המודעות של הצרכן הישראלי לקניות באינטרנט. חנות אינטרנטית כבר מזמן אינה שייכת לתאגידי הענק בלבד, ועסק קמעונאי ללא נוכחות אינטרנטית כלשהי אף עלול להיתפס כ’חשוד’. תוכלו לללמוד עוד מההשוואה שעשינו בין אמזון לשופיפיי.
3. צבירת דאטה
כשהלקוחות שלך נכנסים לחנות האינטרנטית , ניתן לאסוף נתונים(דאטה) על צורת ההתנהגות שלהם בחנות, לבקש מהם להשאיר מייל כדי ליצור רשימת לקוחות, או ‘לצבוע’ אותם על מנת לעשות רימרקטינג ולהתאים להם פרסומות במדיות השונות. איך בדיוק אתם מתכננים לעשות משהו דומה בחנות הפיזית שלכם?
4. יחס השקעה\רווח
תהליך של פתיחת חנות אינטרנטית הינו השקעה אחת ראשונית, ועלות תפעול מתמשכת נמוכה יחסית. בהשוואה לפתיחת חנות פיזית, מעבר לכל הבירוקרטיה הלא נגמרת, מדובר במחירים שהם כמעט אפסיים. החנות האינטרנטית אמנם אינה תחליף לכל מה שחנות פיזית מציעה, אך הרווחיות שלה מחזירה את ההשקעה מהר מאוד, מניסיון.